اتجاهات الجمهور نحو التسوقالرقمي -دراسة ميدانية لعينة منزبائن شركة ياليدين فرع برج بوعريريج
Loading...
Date
2025-06-20
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة محمد بوضياف بالمسيلة
Abstract
The study aimed to uncover and identify customer attitudes towards online shopping through Yaldin Company.At the branch headquarters in BorjBouArreridj, which acts as an intermediary between the buyer and the seller, I relied in my study on a sample of customers from Yalidin Company. To analyze this data, the SPSS statistical package was used, and the study reached a number of results, the most important of which are:
There is a strong incentive for customers to shop online through Yalidin.
- Customer satisfaction with the company's services was average according to the study sample.
- The emerging Yalidin institution adopts marketing mix strategies, but this remains at a modest level, which requires greater efforts to improve this situation, as it is a prerequisite for its success.
هدفت الدراسة إلى الكشف والتعرف على اتجاهات الزبائن نحو الشراء عبر الانترنت عن طريق شركة ياليدينyalidine بالمقر الفرعي ببرج بوعريريج، والتي تعتبر بمثابة الوسيط بين الشاري والمشتري، حيث اعتمدت في دراستي هذه على عينة من زبائن شركة ياليدين، ولتحليل هذه البيانات تم استخدام برنامج الحزم الإحصائية spss وقد توصلت الدراسة لجملة من النتائج أهمها:
يوجد دافع كبير للزبائن نحو الشراء عبر الانترنت وهذا من خلال شركة ياليدين .
-يوجد رضا على خدمات الشركة كان متوسط حسب عينة الدراسة
-مؤسسة ياليدين الناشئة تتبنى استراتيجيات المزيج التسويقي لكن يبقى ذلك بمستوى متواضع، الأمر الذي يتطلب بذل مجهودات أكبر لتحسين هذا الوضع، باعتبار ذلك من متطلبات نجاحها.